23 juli 2011

Nu ska ni få höra MIN åsikt!

Var ju på djurmarknad innan. Nu ska ni få höra min åsikt om det här med att sälja djur på det viset som försäljningen går till på sådana marknader!
Jag tycker att det är sjukt FEL att göra så mot dem!
Tänk dig att sätta in ditt barn i en pyttig liten metall bur, stänga, låsa och spärra in ungen. Sen sätter du en prislapp på buren där det står 60 :- per barn. Du står och ropar till alla som går förbi att dem ska komma och kolla på ditt söta lilla barn.
Det kommer massa folk för att kolla och en säger till dig, " billigt, jag tror jag tar den!"....
För nu va det ju så att dem stoppar in ca 10 STORA hönor eller vad det nu va, i en liten bur som jag skulle vilja säga passa lagom till 2 kaniner!
Fågel stackarna kan ju knappt röra sig eller vända sig om!
Den som ska köpa ditt barn tar barnet med ena handen runt halsen och den andra i kroppen och börjar trycka ner dig i en jävla - på ren svenska - låda!!!
Förstår att fåglarna stretar emot, för vem vill bli nerstoppad i en LÅDA!!!?
Sen när barnet stretar emot så ropar din nya ägare "ner med dig din jävla unge"!
Tänk dig det! Djurplågeri skulle jag beskriva det som! Lider med djuren och sen kan jag INTE fatta varför man i hela sitt liv skulle utsätta ett litet oskyldigt djur för detta!
Skulle du vilja bli behandlad så? Tror inte det direkt, nej!
Precis så gick det till, fast med mestadels hönor och andra fåglar.
Har jag rätt?
Om inte, säg vad NI tycker så att jag får höra er åsikt om det hela och vad ni tycker är rätt och fel!...

1 kommentar:

  1. Vet att du tyckte så idag och håller med dig till viss del !!

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!