23 mars 2012

Ville bara påpeka och informera... :)

.... hur bra livet är egentligen! Igår när jag gick och la mig tänkte jag på hur sjukt bra vi har det och hur otacksamma vi är!
Hade precis duschat när jag la mig och tänkte ungefär, "här ligger jag i en 1.20 cm säng med 3 kuddar och ett tjockt mysigt täcke, nyduschad med shampoo, balsam och tvål, mätt och nöjd."
Tänk dem som ligger på gatan, utsvultna, smutsiga, med en kartongbit som täcke- inte kul!

Tänk så bra vi har det och så otacksamma vi är egentligen.. Allt dem som inte har det så bra kan be om är att dem ska få äta sig mätta en gång, bla, och här går vi och gnäller över att vi är av med vår favorit penna ungefär, patetiskt!
Deras högsta dröm är att gå i skolan och dem flesta vill det för att senare bli lärare eller läkare.
Hör går vi och gnäller över att det är så jobbigt i skolan och det är så tråkigt, "när slutar vi?", "åh inte skolan!" osv. Jo, men visst, ni får gärna komma hit så att vi kan byta ett tag så vi får känna på det hårda livet, det skulle vi fan behöva, vissa av oss. En ordentlig omruskning innifrån och ut!

Vi måste, vi behöver, inse hur jvla bra vi har det. Vi får mat på bordet, har rent och fri tillgång till vatten, kläder, familj och vänner, utbildning, pengar osv. Dem har INGET av detta!

Från en sak till en annan så finns det dem avundsjuka jvlarna oxå. Dem som stör sig på precis allt hos dem som har lyckats. Dem som ska trycka ner, sänka, behandla dem som kämpar för att lyckas och faktiskt GÖR det som en gammal trasdocka, trasiga kläder. Trycker ner dem i skiten och ska sänka självfötroendet till 0 för att dem ska bli svaga och dem avundsjuka människorna ska få känna sig snäppet bättre och starkare för en stund. Egentligen är dem lyckade personerna såå mycket starkare hela tiden för dem avundsjuka trycker ner på andra pågrund av att dem själva har dåligt självförtroende, dålig självkänsla, inte nöjda med sig sälva och bla bla bla bla blö, så lågt.
Seriöst.. Ingen är perfekt, för det är fullständigt OMÖJLIGT att vara perfekt! Det finns ingen som är perfekt, för det GÅR inte att vara det. Du kan vara duktig på saker och ting, men inte på allt, inte perfekt! Var lite stolta över er själva ist för det ni har åstakommit och var nöjd med dig själv! Är du inte nöjd så kämpa för det och var nöjd sen. Trampa inte andra på tårna för tillslut trampar du på dig själv ännu hårdare!



Lova mig att vara glada för andra även om du själv vill ha/göra det och att var nöjda med er själv!? :)

// Isabel

1 kommentar:

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!