7 april 2012

2 hästar ridna idag

Felix är halt så han är inte igång.
Skrittade honom i ridhuset på långa tyglar i 30 min, travade typ 4 varv, 2 varje varv ungefär, för att se hur han rörde sig, men han var inte helt bra. Fortfarande halt.
Sen red jag en ny d-ponny i stallet, Connie. :) Innan hon kom hit (ja, det är en hon, tjej) hade hon inte blivit riden alls på lång tid så hon var väldigt fin fast utan någon speciell kondis.
Riktigt känslig och mjuk, vilket jag gillar, & det räckte att jag kramade på lillfingret så stannade hon, ungefär.
Så där snackar vi om minimala förhållningar.
Connies galopp var en dröm! Svävig och helt underbar.
SKA RIDA HENNE IMORGON MED SÅ DET KOMMER FILM IMORGONKVÄLL, NÄR JAG RIDER. ;D
Kanske bilder oxå, men framför allt film. :)

Glad påsk på er och ha en bra kväll, puss <3

Jag och Felix på bilden. <3 har ingen på Connie än sålänge. ;)

2 kommentarer:

  1. Va kul att du fick rida han , ni är så söta tsm!!

    SvaraRadera
  2. Du och Felix är så jäkla söta tillsammans! <3

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!