15 april 2012

Gårdagen- Tobbe Larsson clinic och NellieB bloggtäff

Igår var jag som sagt på Nellie Berntssons bloggträff, som befann sig på Tobbe Larssons clinic i Anderslöv, Skåne, på Sydslättensryttarförening. :) 
Det var jätte kul hela tiden från början till slut och väldigt spännande. 
Vi började med att komma dit, så samlades alla och Nellie sa hej till alla och alla fick en kram, typ så, haha. Sen tog Nellies pappa grupp foto och lite så.
Sen så gick vi in till våra VIP platser som vi fick av Tobbe och på våra platser låg sponsorpåsar som innehöll en hööks katalog, hööks ridsprumpor och kepsen som jag har på mig på bilden nedanför där det står " Hööks - Vi kan häst -". Fast då var det en timme kvar innan showen började så vi gick runt lite bland försäljningsplatserna där dem sålde hästsaker och godis, tog foto med Nellie och fick autografer om man ville det. Sen gick vi upp till VIP rummet och fick cider och jordnötter där någon som jobbade på sydslättens pratade lite om föreningen och bla bla bla. 
Showen började och tyvärr var det förbjudet att använda kamera under showen, därmed inga bilder. Men det var riktigt roligt och coolt att se Tobbe och hans hästar. Alla trick osv, fashinerande! :D
Som Tobbe säger, allt handlar om att förstå varanda, häst & människa, kommunikationen från marken, viktiga saker det där alltså. Det är häftigt att se hur hans hästar litar och lysnar på han. 




Ser ni mig? Fjärde(4) från vänster, i röd jacka. ;)

// Isabel

1 kommentar:

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!