10 juni 2012

Idag är en bra dag!

Känner mig glad, stark och hoppfull inombords idag. Vissa dagar syns ur detta perspektivet, allt är positivt och vänds till det bra! Tänker på vad som kommer härnäst på ett lyckat sätt och funderar vad man vill göra och satsa på, och vad man inte ska göra, vad man ska prioritera och vad man ska hålla utanför.
Vissa dagar syns ur det tråkiga, gråa och rätt negativa dragen, perspektiven. Försöker att tänka på dem positiva dagarna när man känner sig trött och batteriet inte alls är färdigladdat under natten som varit.
Gäller att ta tag och bestämma sig ibland. Vill vara duktig hela tiden, göra rätt, ta kloka beslut. Aldrig får man vara lite outstanding för nepp, då är det ajabaja, bara efter tanken på att vara lite crazy, göra crazy stuff.
Påminna sig själv om att man har hela livet framför sig, testa, GÖR saker och tänk! Eller kanske inte. Tänk inte, det är då det blir grått och trist, allt är inom dem vanliga, säkra väggarna och inget blir just det där lilla extra OUTSTANDING, det som uppmärksammas lite extra. Det där som gick och tisslades och tasslades om, "du, hörde du att hon, han, hon, hon och dem tänkte hitta på det och det nästa vecka och dem säger si, så, dittan och dattan. Hur knäpp får man bli?"
NEJ! Riv murarna och dem där oerhört kontrollerade normerna!

Ni tänker då... "normalt tänk den här cheyen har, jao," Sen tänker ni efter och kommer på att ni håller med, börjar tänka efter på vad jag egentligen precis har skrivit, här, på MIN blogg, där jag kan skriva vad jag vill för att nå ut till andra personer och dela med mig.
Vet ni? Det kallad PROVOCERA!
Mina tankar får er att tänka efter. Vissa gillar det, vissa inte.
Vissa av er, "ooh, shit va coolt sätt att tänka, asså jag håller med helt, jag ska vara lite mer som hon säger, outstanding!".
Vissa, "herregud, vad ska det bli av henne/dem!?"

Till dem som håller med mig-
Va knasig, lev, gå ut i korsningen och välj vilken väg du ska fortsätta följa!

Men jag lovar, man kan va sån som jag beskriver men fortfarande hålla sig till den duktiga, ordentliga typen av person oxå.
En av mina fastrar påminner mig ibland om att jag faktiskt inte är så gammal egentligen, jag är faktiskt bara 13, och när jag tänker på det så känner jag mig stark och väldigt vuxen. Jag kanske inte är denna helt vilda typen av 13:åring, utan är mer vuxen och ordentlig i mitt sätt att vara och tänka.

En sak att hålla i minnet.
Remember
-Young, wild and free -

' direkt ur hjärnan på mig, 13 år gammal '
// Isabel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!