22 juli 2012

Om när vi var på stranden med hästarna

Lastade in hästarna i transporterna och åkte iväg. Allt gick bra när vi körde och hästarna i vår transport var duktiga (Felix och en som heter Krille).
När vi skulle lasta av, på parkeringen till stranden, så var alla hästar lite lagom hyper, haha.. ;)

Sen red vi iaf ner till själva stranden då och hästarna fick gå fram och kolla på vattnet och lite så, smått och gott.
Felix var ytterst villig att gå i och när jag försökte styra honom lite längre ut så gjorde han bara en massa bakåtvända slutor, blandat med öppnor, uppochner.
Eller, asså nej, inte riktigt, men han ville lixom inte alls i.
Sen tog vi ett galopprejs längs stranden, vände och galopperade tillbaka. Och jag kan säga att JÄKLAR va fort det gick! Jag låg 2a och han skulle inget annat än om den lilla b-ponnyn som låg etta. :p

Dessvärre rev jag upp ett av fingrarna på tygel, eftersom att jag var smart nog att rida utan handskar (how smart!?) så det var en del hud som åkte av (jätte mysigt för er att läsa, gossigt, jag vet ;) så det sved jätte mkt och jag kunde inte hålla i tygeln med den handen. Såret var precis där tygeln ligger mellan fingrarna. :/
Så jag hoppade av och fick stå på marken resten av tiden, hehe.

Efter ett tag så lastade vi på igen och åkte hemåt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!