20 juli 2012

Tillbakalämnandet

I måndags så var det dax att lämna tillbaka hästarna till Ridskolan för denna sommaren.
Var i stallet kl. 07 på morgonen för att utnyttja tiden. Skrittade ut en liten runda och bara mös. Sen gick vi till paddocken & tog då av tränset. Vi var redan barbacka. Skulle testa att rida utan någonting. Hade inte ens halsring, haha...
Men ja, det gick inte så bra för att fast jag drev på och försökte styra så skylla han bara passa på att äta i kanterna på paddocken, äta gräset som är där alltså. Jag hade ju endån inget träns och verkade inte få honom där ifrån så jag gav upp.
Fick testa min kompis ponny, Vilgot ett litet tag och han är väl trevlig, om jag inte hade varit barbacka (han är enormt spetsig) och om jag inte hade varit alldeles för lång på honom. Han är c-ponny och inte av den större typen, utan ganska nätt i kroppen.

Vi red faktiskt tillbaka hästarna, ist för att ta transporten. Pågrund av säkerheten och sen är det mycket roligare att rida. ;)

Alla hästar skötte sig jätte bra! Blev några skutt hit och några dit, men det får man ju räkna med.
Sommaren har varit helt underbar och så sjukt många minnen har bildats, jag har fått mycket ny erfarenhet, alltså har lärt mig mycket, om allt möjligt och träffat nya goa människor.
Såhääääääääär kul har det varit! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!