24 oktober 2012

Vad vill jag med min ridning?

När jag är i stallet mår jag bra!
Där är jag lycklig, glad och det är där jag hör hemma. Visst kan det vara jobbigt med tidiga morgnar, sena kvällar, att man är tvungen att ta sig ut oavsett väder, det kan vara kallt, det kan vara äckligt varmt - men det är så värt det!
Även jag har haft dagar där jag känt att jag hellre hade varit hemma, krupit ner i soffan och satt på en film. Men utan hästarna skulle inte jag vara jag och jag skulle ärlig talat bli deprimerad och dödligt ledsen om min familj kom till mig och sa att jag var tvungen att sluta med dem, mina bästa vänner och livskraft!
Och nä.. jag är inte självmordsbenägen och jag skulle inte ta självmord typ om det underbaraste djuret försvann ut mitt liv, men jag skulle vara evigt förstörd.

Jag kommer ALDRIG, never ever, att sluta hålla på med hästar!
Kommer alltid att hålla på med dem i någon form.
Just nu rider jag lektion på ridskola 2 gånger i veckan, vilket jag trivs bra med då jag har underbara vänner där igenom och att min hästarna där just nu är mitt liv!
Jag har min prins Felix och min prinsessa Connie där! ♥


Såklart längtar och drömmer jag om en egen häst men saknar just nu den möjligheten ekonomiskt, för det går åt galet mkt pengar, mer än man tror, att ha egen häst som man betalar allt för, det är bara att inse. Alla har inte dem pengarna, inte just nu iaf.
Om man nu inte har möjligheten att ha egen häst kan man ha foderhäst som jag hade i somras, Felix & även ska ha sommaren som kommer.
Jag vill ha Connie oxå (en ponny som ni inte har hört om här tror jag. Men hon är min prinsessa och Felix min prins, haha!) och försöker nu att få med mamma på jag vill ha henne oxå. ;)
Skulle vara kul att ha foderhäst året om, alltså inte bara på sommaren.

Jag vill bli en så skicklig ryttare som det bara går. Jag har nu ridit i 9 år och kan en hel del och varit med om en del eftersom att det har gått en del år.
Jag vill alltid utvecklas och göra allt rätt. Tror det är viktigt att ha viljan och man ska lyckas.
Jag vill gå ridgymnasiet om 2 år, för att utvecklas maximalt och lära mig ännu mer.

Vill även jobba med hästar i framtiden. Jag vill starta/jobba på ett utbildnings- och tillridningsstall som tar in hästar, jobba med dem och sen lämna tbx till ägaren. Eller rida dem inför försäljning och sen sälja vidare.

Om det nu är någon som funderar på om jag inte tävlar eller vill tävla så kan jag på det svara att jag inte är så jätte förtjust i att tävla. Det är mest bara för att det är en kul grej jag har varit med på små klubbtävlingar och så ibland, både hoppning och dressyr och kommer säkert vara med på någon mer sån i framtiden men endast för att jag tycker det är kul, så det är lixom inget jag satsar på and so on... ;)

(hittade ingen bild på Connie så bilden på den vita ponnyn är från andriettajosefin.blogg.se)

//Isabel

1 kommentar:

  1. Ååh ska du få ha både Connie och Felix i sommar? Lyckost! Får inte ens ha en :'( Älskar ditt sätt att skriva! Du skriver typ så "vuxet", man blir typ fast när man läser c: <3

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!