17 januari 2012

Om min sommar med Felix 2012

Som vissa av er som läste här igår kommer ihåg och noterade så väntade jag på besked om hur det blir i sommar, med min sommarhäst. Skulle få beskedet imorse när jag var i stallet.
Jag fick veta att det var jag som skulle ha honom och att det var 110% säkert, om allt går som det ska med stallet som jag ska stå i. :D Jätte kul såklart och jag längtar enormt mycket till sommaren nu.
Känner några till som ska ha häst i det stallet i sommar så då blir det ju extra kul! :)

Första 2-3 veckorna ska han vila (inte ridas) men man håller ju endån på dem dem, ryktar, betar, myser, promenerar osv. Sen resterande 3 veckorna får jag rida 6 dagar i veckan. Vila en dag i veckan.

Ni kan förvänta er typ riktigt bra uppdatering under den tiden, med massa häst relaterade inlägg, bilder, video osv. :)

Vem är nu Felix då? Jo, det ska jag tala om för er.
Felix är en brun (som ni ser på bilden) valack på 13 år som bara har stått på ridskolan sen efter sommaren 2011, alltså bara ungefär ett halvt år & alltså har han inte varit med på någon sån här sommar innan.
Han är väldigt snäll, trevlig och gosig av sig.
I ridningen är han rätt svår. Han är svår att förstå sig på, han är svår att komma åt. Bäst blir det när man rider barbacka när jag verkligen är intill honom och då blir han fin som en ponny som gått dressyr SM.
 Rätt sjukt att en häst kan gå från att vara näst intill okontaktbar, seg och stel till att bli min lilla fina dressyr ponny med grymt steg!
Ser fram emot att utleckas med Felix i sommar och se hur vi utvecklas tillsammans under dessa 6 veckorna! :D <3
// Isabel

1 kommentar:

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!