11 februari 2012

Är Felix min häst?

Av simone på Stor Hiss ! 2012-02-10
Riktigt fint! HISS! <3 är Felix di egna häst? KRAm

Av Emelie på Hej alla små söta 2012-02-10
Söt häst, är det din? :)

Får många frågor där ni undrar om Felix är min häst. Kommentarerna ovan är 2 exempel på dem senaste gångerna ni frågat. ;) Nu ska jag förklara så att alla fattar en gång för alla! :)
Felix, det är en häst på min ridskola, alltså inte min häst på något sätt! På somrarna så går alla stor hästarna från ridskolan på sommarbete, hela sommaren, blir alltså inte ridna. För att ponnyerna ska hålla igång lite mer över sommaren så hyr dem på ridskola ut ponnysarna. Dem som inte blir uthyrda går på betet med stor hästarna.;) Dem ponnysarna som blir uthyrda, vilket oftast är nästan alla, följer med dem som ska ha dem över sommaren till stallet som vi då har "bokat"/fixat stallplats i. 3 första veckorna går dem oxå på bete, fast i sina sommarstall. Man kan t.ex promenera med dem och träna typ frihetsdressyr/ledarskapsövningar, men inte rida dem tre första veckorna. Efter 3 veckor har vi 3 veckor kvar innan vi ska lämna tillbaka hästarna till ridskolan. Dem sista veckorna får man rida 6 dagar i veckan. ;) Felix är alltså min sommarhäst nu i sommar! :D <3


// Isabel

2 kommentarer:

  1. roligt att du ska ha honom i sommar! :)

    SvaraRadera
  2. vilken söt filur!:) hoppas du får en trevlig sommar med honom.

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!