7 februari 2012

Inne i mina egna drömmar

I mina drömmar, då sitter jag här med en stor blogg, med massvis av läsare, har egen häst, kanke 2 till och med, allt går precis som jag vill och jag lever livet. Det är nuets drömmar.

Framtidens dröm finns det 2 av.
Jag sitter som ägare till mitt egna företag. En ridklubb/förening. Typ som en ridskola fast på ett lite annorlunda sätt. Jag har fina små ponnyer till klubben och själv har jag en egen storhäst. Ponnyerna är ju oxå mina men jag kan ju inte rida dem då. Jag bor på en fin gård, med såklart ett hus, stall, hagar, paddock och gärna ridhus.
Jag bor på gården och har även företaget där.

Andra drömmen är ungefär som första framtidsdrömmen, fast vi skippar företaget och ponnyerna.
Jag jobbar som djursjukvårdare på ett djursjukhus, stordjursavdelningen. Jag har min/mina storhästar på gården och andra med privat hästar kan även inackordera sina hästar/ponnyer där.

Allt är perfekt lixom. Någon av dessa drömmarna ska jag jobba mot. Slumpen bestämmer resten, det blir som det blir.



Till alla er som inte vet vad ni vill med ert liv. Tänk över vad ni gillar, vad ni tycker om att göra, vad ni är intresserade av, vad ni faktiskt vill jobba med, vad ni vill göra men som ni kanske inte vill säga till andra, och bara gör det! Ingen kommer dömma er, sålänge ni inte vill bli typ yrkesmördare eller något (vilket jag inte hoppas att ni vill!), haha, inte så trevligt jobb....
Till alla er som vill bli något annat.. bara gör det, gå ut för det till 100% och satsa. Vill man tillräckligt mkt så går det, jag lovar, allt går om man försöker och vill.
Va ärliga och gör det ni tycker om! Skapa möjligheter och gör ert liv till en dröm! :)

Jag säger till er att vara ärliga, då ska jag oxå va 100% ärlig och erkänna att jag, sen något år tillbaka, ville bli barnmorska. Vet inte riktigt varför. Fast vill typ inte det nu för om man ska bli det så måste man bli allt annat först, sjuksköterska osv och sen kan man vidareutbilda sig till barnmorska. ;) Är ju död för längesen innan jag hinner utbilda mig klart, haha. Skoja.. nu ska jag inte förstöra ifall att det är någon som läser min blogg som vill bli barnmorska! Som jag sa, gör det ni vill och satsa, även du där ute som drömmer om att hjälpa barn till världen. :p Hehe, förlåt, nu måste jag skärpa mig. xd

Okej, detta blev ett lite längre inlägg som jag hoppas att ni förstår syftet med, vart jag vill komma lixom. :) Nu har ni läst vad jag tycker. Min fråga till er,


, vad vill ni bli/jobba med när ni ska utbilda er och sen börja jobba? Eller om där är någon vuxen som läser, vad ville ni bli? :) 


// Isabel

5 kommentarer:

  1. Jag har nu en frågestund på min blogg, kika gärna in och ställ en fråga eller två. Det skulle vara super snällt! :D

    /Felicia på http://Ponniehjerta.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej fin blogg !
    var gärna med i min tävling här http://theresiasandahl.blogg.se/2012/february/fototavling.html :)

    SvaraRadera
  3. jag går linje djursjukvård just nu och vill jobba som djurvårdare med hundar och som hundinstruktör :) vill mest ha hästarna som hobby. durå? :)

    SvaraRadera
  4. SV: ojdå såg inte.. xD
    vad roligt, åh vill oxå ha häst..

    SvaraRadera
  5. vad är skimmeln för ras ? :D

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!