8 februari 2012

Tro att bloggen är större än den är

... är just vad jag tror att många gör. Ser sin egen blogg som något stort, som något framgångsrikt.
Sitter och skriver inlägg som att dem vore Paow, eller Linn Olsson tex. Tog dem som förslag för att dem var de första som kom upp i huvudet, inget speciellt menat mot dem!
Men iaf, jag tror seriöst det! Man vill så gärna ha en stor blogg och då lever man sig in i dem önskan och "beter sig" som att det vore på riktigt. 
Man sitter omedvetet och tänker på sina läsare, hur statistiken ligger just nu, om man har fått någon ny kommentar, hur många tidsinställda man måste göra för att läsarna inte ska tröttna och vad man ska blogga om imorgon. En vanlig del som jag tror att ALLA som har blogg tänker på, även om du själv inte tänker speciellt mycket på det. 


Man "tror" helt enkelt att sin blogg är större än vad den egentligen är, även fast siffror, så kallad statistik, avslöjar att det egentligen inte är så. Man har ett antal läsare som återkommer varje dag, siffrorna ligger på ungefär samma nivå, ibland är dem högre, ibland lägre, ibland höjs dem mkt, och ibland ligger dem på sin vanliga stadiga plats. 
Det jag menar är att man ska vara försiktig och hålla koll på hur man egentligen ligger till, så att man inte blir helt down bara för att tex siffrorna minskar lite, du får mindre kommentarer eller nått sånnt.

Men även om du inte har dem här 20 000 läsarna om dagen, 50 kommentarer per inlägg osv så kan man endån få "låtsas" om man vill det ju. :)
Med detta att man tror att sin blogg är större än den är så riktar jag absolut inte inlägget till någon enstaka person! Även jag kan sväva iväg i tankarna ibland. ;) Jag menar inte heller att jag tycker att det är rätt eller fel att "tro" så. :) Jag vill bara komma fram till att jag tror att det är så många tänker och är beroende av att uppdatera och typ får dåligt samvete om dem inte skriver tillräckligt mycket, enligt dem. ;)

4 år gammal bild.

// Isabel

4 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Tror att mågna känner igen sig faktiskt^^,

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet! :D
    Vad är det för ras på hunden på bilden? (a'

    SvaraRadera
  3. Shit vad bra inlägg! +10 ! :D <3

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!