3 juli 2012

Tränat frihetsdressyr

Gick lite sådär idag. Han hade fokus på precis allt annat än mig. Gick bra vissa stunder och då fick han beröm och godis men sen gick det inte alls.
Det han skulle göra var att följa mig, vilket vill säga stanna när jag stannar, svänga när jag svänger osv. Han är duktig och gör det som jag säger, och stannar t.ex direkt när jag gör det, men man kan inte berömma med godis och så bara för att han stannar utan han måste oxå vara fokuserad på mig, ha koll på vad jag gör, vad jag vill, och inte bara "nu gör jag något så kanske hon tycker att jag är duktig och då får jag godis". Känslan fanns inte där idag helt enkelt. Men, det kan inte gå bra alltid. ;)
Bilden i mitten beskriver känslan under dagens pass. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!