13 augusti 2012

Favorithästar genom tiderna

Tänkte dra igenom alla hästar som jag har ridit genom tiderna, som har varit mina favorithästar. 
Tar dem från den ridskolan jag går på nu. Gick på en annan, i 3 år, innan jag började där jag är nu, för 5 -6 år sen. 

Fox
Fox är en ganska nervig och försiktig ponny. Ibland han han vägra gå över en vanlig bom som ligger på marken och om man är bestämd så skulle man kunna få över honom på 1m. 
Han var den allra första hästen jag red på hela ridskolan. Hade en kompis som börja där ett tag innan mig och hon gillade Fox väldigt mycket. Jag visste ingen annan häst där så jag önskade honom och fick honom. Jag tyckte om honom väldigt mycket i början, innan jag började rida lite andra hästar.

Krille
Krille är precis som Fox lite nervig och försiktig av sig. Reagerar på småljud, hoppar till lite här och var men han är dock en väldigt bra ponny som är duktig i allt möjligt. Med rätt ridning kan han vara riktigt fin. 
Innan var han sån som sprang förbi hinder, men han gör det knappt inte alls nu längre, vilket så kul ju. 
Jag började rida Krille på lektionerna och han var min absoluta favorit och jag älskade honom väldigt mycket. Han var sån som man kunde sätte sig inne hos och bara mysa. Krille blev sedan "tråkig" när man började komma upp och rida dem "bättre" ponnysarna. 

Icecream 
Icecream var min favorit fram tills för 2 år sedan när jag blev alldeles för lång för honom. Han är dock bara en liten b-ponny. Han är en riktig pärla! Älskar att hoppa, men också väldigt fin att rida dressyr på och ja, man kan göra lite allt möjligt på honom. En ponny som det inte går att tycka illa om. Tycker fortfarande om honom mycket, fast att jag inte kan rida honom. 

Totte
Busfröet number 1! Haha.. Även Totte är bara en liten b-ponny. Jag slutade att rida honom för ca. 2 år sendan, han med. En ponny med otroligt mycket power i. Fin att hoppa och han älskar det och blir alltid så upphetsad att han galopperar på stället, på tvären, studsar och sen flyger iväg som en raket. Fin i dressyren han med. Han har ju inte brist på charm denna lilla pojken.. Startade även en liten dressyrtävling på denna ponnyn och fick kommentaren "fin uppvisning på pigg ponny" av domaren, haha. Gulle <3

Hugo
Hugo är en pigg, stark och rolig ponny som är jätte duktig på att hoppa. Han är bra att rida dressyr på också men han är framför allt en hopponny. Vet att denna ponnyn som är i kat. c klippte ett hinder på 1.15 i somras som ingenting! Kan fortfarande rida honom även om jag är lite, lite lång på honom kanske, men jag kan rida honom. Grejen är att jag har växt ifrån honom psykiskt. Fina Hugo!

Jackson
Jackson är bara 6 år gammal och har därför inte rutinen inne i allt vi gör. Han är också en sån perfekt allround häst. Jag rider Jackson ganska ofta och han är min favorit efter Felixo. Han är jätte mysig men var lite svår att hitta knapparna på i början, så det tog ett tag innan jag fick rätt på det. Bebis e han <3

The one and only - Felix












Felix vet ni väl en del om? Han är en ponny som är lätt i sig att rida och som gör vad man ber honom om, men när man börjar ställa krav på honom kan han vara svår att rida om man inte känner honom inifrån och ut. Jag som känner honom har det ganska lätt för mig och får det att släppa bara efter några minuter men när det för vissa inte har släppt på hela passet. Min pärla <3 Det går inte att beskriva honom i ord. ;)

// Isabel

1 kommentar:

  1. Finfina hästar och fint skrivit om dom....kärlek :)

    SvaraRadera

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!