10 augusti 2012

Motivation, är lika med noll?

Är det slut på motivation i ditt liv?
Vet du inte vad det ska bli av dig?
Vet du inte vad du vill, och inte hur du ska komma vidare?
Testa den fantastiska pepp-texten, på egenfottat.blogspot.com, där du finner inspiration, helt receptfritt på internet, helt utan kostnad!
Bäst i test flera gånger om, enligt testfakta.hejsansvejsan.
Aaa, nätet ääär väl för härligt?


Ehh... ja. Var bara tvungen! HAHAHA!
Nä, men seriöst. Är det slut på inspiration och motivation?
Hur mycket gör vi egentligen för att hjälpa varandra i sådana situationer eller tänker vi bara på oss själva, att det ska gå bra för oss i livet?
Här har ni svaren, som sagt bäst i test! (hahaha! xd)

När jag ska hitta glöden igen, om man nu kommer bort från det och man vill bli peppad, då brukar jag, personligen läsa på linnolsson.se och läsa hennes killer inlägg om skola, framtid, jobb, lön osv. Man blir väldigt "redo" att ge sig ut och fightas i omvärlden när man läser dem, blir peppad så att det bubblar i kroppen och man får lust att gå till skolan NU (då) när man läser.
Sen brukar jag också tänka igenom vad jag vill göra under mitt liv.
Tänka på vad jag måste göra för att komma dit.
Jag kan vara stensäker på vad jag vill, men sen börjar jag tänka på vad som egentligen kommer krävas av mig och blir då lite lat och tänker att
"men åhh, jag blir nått annat för jag orkar inte med det och det"!
Men spela roll. Är det det som du egentligen vill så kämpa för det, gör det till verklighet och utnyttja styrkan i dig att fortsätta med det fast att det kändes kämpigt!
Ta din del av skörden och förverkliga det! :)

Jag vill just nu, börja 8an som jag ska nu efter lovet, ta mig igenom betygen som vi ska börja få, förstå mig på dem och vad som krävs av mig för att få det och det och det.
Sen gå ut 8an och känna mig nöjd!
Säger inte såhär att jag ska ha såhär många B (vg+ elr mvg-) och såhär många C (vg) och såhär många a (mvg+..... typ) utan bara att jag ska vara nöjd och känna att jag har gjort mitt bästa.
Sen börja 9an, sista året i grundskolan och där ska jag gå ut med bara så bra betyg som jag kan, det ska presteras detta sista året! Sen är det tänkt att jag ska gå på ett ridgymnasium av något slag. Finns så många olika just nu.
För att komma in på dessa då måste man ha bra betyg.
Gå typ 3 år där och sen ta studenten- woop wooop! FRIHET!

Börja jobba, vilket jag säkert har börjat göra innan jag tar studenten för att tjäna extra.
Kanske händer lite saker med bloggen snart, vem vet? *hemlighetsfull* hihi ;)

Sen vill jag starta eget! Antingen hyra in mig på en gård så att jag bor där och starta upp en verksamhet där, eller köpa en gård, om det nu är möjligt, och starta ett utbildnings- och tillridningsstall där. Iaf, hästverksamhet av något slag.

Detta var bara utbildningsdelen, alltså inte det privata som familj och så, det kommer vid sidan om. ;)

När jag endån prata om betygen innan, så kom jag att tänka på att när man då vill uppfylla detta med betygen och allt sånt, så kom jag att tänka på läxorna.
Vissa dagar orkar man inte bara ta tag i det och så blir det såhär-
"förlåt, jag har inte gjort läxan.. Men livet kom emellan"
Men dem dagarna det är något lite extra klurigt och du har ork, ta dig tid och sitt dem där extra 10 minuterna, dem kan ge mycket!

Kämpa för att uppnå! Skapa dina egna möjligheter, för jag lovat att skapar du det inte själv, så kommer du INTE att få det serverat! Skapar du det själv, då har du tagit första steget och kan sedan få resten serverat, fast såklart samtidigt som du kämpar vidare! :)

Vad tänker ni om dessa inlägg?
Vad har ni för tankar som mig, vad vill ni göra senare i livet?
Ge mig era tankar! :)


Bugar och tackar, hejsansvejsan.se :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!