24 november 2012

Bra på vs behöver träna vidare på

Detta är jag bra på i min ridning

Jag är bra på att anpassa mig efter hästen jag sitter på och variera min ridning efter det.
Jag är också ganska duktig på att få igenom dem ganska snabbt och få till en bra form.
Jag är bra på att ha en mjuk och stadig hand.
I hoppningen är jag bra på att se anstånd till hinder.

Detta behöver jag träna mer på

Jag behöver träna mer på att ha rätt ställda händer. Jag är betydligt bättre på det än för ett halvår sen där händerna var omkull varje minut av ridpasset. Nu är dem det ytterst sällan men dem ska inte vara omkull över huvud taget. ;) Jag har en tendens att lägga omkull dem när hästen blir riktigt avslappnad. T.ex när man travar av. Men jag tänker ständigt på det.
Jag behöver också träna på att inte dra upp hälen när jag ska t.ex driva på eller i skänkelvikningar, mer än nödvändigt. Det är vaden som ska jobba, inte hälen.

Vår supersnygga "vi skrittar ut en runda" outfit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!