19 november 2012

Totalt drömliv

Alla har väl någon form av drömliv man vill leva, där allt är perfekt! Antingen så lever man redan det livet eller så kämpar man för att nå dit eller så bara väntar man på att det ska inträffa.

Min dröm är att bo på en hästgård. Det behöver inte tvunget vara massvis av hästar utan mer som en liten gård med endast 2-3 hästar. Min drömvision: (snyggt ritat, jag vet)


Okej, gården kan ju se ut hur som helst, men innehållet på bilden vill jag ska va med, och det måste det ju såklart, om man ska ha häst..
Som jag skrivit här tidigare för en tid sen, så är jag ibland inne och kollar på hemnet. Jag kollar då på gårdar, hur dem är uppbyggda, vad där finns, pris och tänker även mycket på hur jag ska göra för att betala gården och allt sånt. Skapar värsta planen och schemat i huvudet, får allt att fungera så, finemang!

Det jag vet säkert är att jag någon gång i mitt liv kommer att bo såhär- testa min dröm. Om det är om 3 månader eller 20 år, det kan jag inte säga, men nån gång.
En shettis eller liten promenad b-ponny ska inskaffas och en storhäst. Storhäst framför d-ponny eftersom jag är lång, åldras och vill kunna ha en långvarig "relation" med hästen. För att fortsätta utveckas behövs även där storhäst. Jag kan ponnysarna nu, och behöver mer häst under mig, något mer att bita i.
Eftersom jag är "höjdrädd" i hoppningen så hjälper det mig med att hoppa storhästar istället eftersom att hinderna blir "mindre" med en större häst. Upp till 1 meter går det bra att hoppa ponny, sen blir det jobbigt.. I dressyren kvittar det, fast storhäst blir maffigare! ;)
Detta är drömsenariet, boendet.

Arbete då?
Jag vill, som jag sakt länge, starta ett utbildings/tillridnings stall (hemma på gården) eller en liten mysig men grym ridskola. Alltså kunna tjäna pengar på det jag brinner för och älskar! Att jobba med det jag lever för, hemma på favoritstället. ;)
Att ha en blogg vid sidan om det och tjäna lite på det hade ju inte varit fel heller. Det är enorma summor man kan få in genom att sitta och skriva på nätet, som vem som helst i världen kan läsa, tycka och tänka om!

Så förbered er för att i framtiden hitta mig på mysigaste gården med ett utbildnings - och tillridningsstall eller en mysig ridskola som ur "Sigge böckerna", my favorite! ;*


Så berätta.. Vad drömmer du om? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mina inlägg i den här rutan. :)
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!